kuoris kirjoitti:Sepällä aika huono maine kelloharrastajien keskuudessa mutta kukin tyylillään.


Minäkin olen viimeiset 5 vuotta pyörinyt kellojen ja kelloharrastajien piireissä aika tiiviisti, eikä tällaiseen huonoon maineeseen ole tullut kertaakaan törmättyä. Seppää päin vastoin kehutaan aika paljon reiluna tyyppinä ja mukavana persoonana. Se on kyllä hyvin tiedossa, että digitaalisuus ei ole hänen vahvinta osaamisaluettaan, mutta kellot on sitä mitä pitääkin ja hinnat ihan kohdillaan.

Kellokonttori on erinomainen mesta ja siellä on todella upeaa high-end-kamaa, mutta käytettyä Rolexia kyselisin kyllä ensimmäisenä Sepältä.
Sori nyt mutta mä edelleenkään hahmota, että annetaanko tässä palautetta, vihjaillaanko tässä muuten vaan, puhutaan jostain ihan kolmannesta osapuolesta vai mitä täällä tapahtuu...
Päivittäisessä käytössä oleva ei-arvokello (SARB-033) on hiljattain alkanut jätättää luokkaa puoli tuntia päivässä. Tietysti kello olisi hyvä huollattaa silloin tällöin jos haluaa käyttää pidempään, mutta kannattaakohan tällaista kelloa ylipäätään huollattaa? En siis varsinaisesti ymmärrä kelloista, niiden huollosta, huollon mahdollisesta hintatasosta jne oikein mitään.
Erikoista itse olen noin 10 vuotta harrastellut kelloja ja kuullut Sepästä pelkkää hyvää, häneltä hankkinut ainakin 5 kelloa, kolme Rolexia ja muutaman Omegan - Itse ainakin pystyn suosittelemaan Seppää. Verkkosivut ja kellokuvat eivät ole hienoimmasta päästä mutta kun menet katsomaan kelloa niin ne ovat poikkeuksetta paremmassa kunnossa kuin kuvista voi päätellä.

Jos pitäisi Rolex hankkia pääkaupunkiseudulla niin kääntyisin itse Sepän puoleen.
moonshine kirjoitti:Kuva

Oma random-kokoelma ikäjärjestyksessä vasemmalta oikealle, oiskohan jostain 2010 alk.->

vintage triumph, joku seiko5, seiko skx, parit casiot, seiko5, seiko5, orient kamasu, pari vostokkia

Mitä olen oppinut omasta mausta? Jos joskus jonkun arvokellon hommaan, se vois olla Rolex Explorer. Ei varmaan pahemmin muita tulis enää pidettyä.
Tuossa oli monta kelloa, jotka olen joskus omistanut. Jotenkin tunnen itseni vanhaksi =) Nykyään ranteessa Maserati joka maksoi karvan alle 300 euroa (linkki poistettu) kellokaupasta.

Admin edit: Jos tehdään "marko" silleen että haet ne linkkimehut jostain muualta
Moi,

Onko Suomessa Sepän lisäksi muita tahoja joita kannattaa kontaktoida tiettyjen vintage kellojen suhteen? Muutama 70-luvun alun omega malli on ollut mielessä kymmenisen vuotta, mutta chrono24:sta tietty löytyy kuvia yksilöistä mut olisi hienoa, jos Suomessa voisi esim. koittaa kädessä, jos jostain löytyisi nyt tai tulevaisuudessa. Ja toki ostamisenkin puolesta kotimaa olisi plussaa. Vai onko jengillä pääasiallisesti vain positiivisia kokemuksia noista globaaleista saiteista?

Terv. Esko
esko kirjoitti:Moi,

Onko Suomessa Sepän lisäksi muita tahoja joita kannattaa kontaktoida tiettyjen vintage kellojen suhteen? Muutama 70-luvun alun omega malli on ollut mielessä kymmenisen vuotta, mutta chrono24:sta tietty löytyy kuvia yksilöistä mut olisi hienoa, jos Suomessa voisi esim. koittaa kädessä, jos jostain löytyisi nyt tai tulevaisuudessa. Ja toki ostamisenkin puolesta kotimaa olisi plussaa. Vai onko jengillä pääasiallisesti vain positiivisia kokemuksia noista globaaleista saiteista?

Terv. Esko


Yritin kerran ostaa Chronosta mutta kello olikin jo mennyt. Kreeditit palautui kortille asiallisesti ja no hard feelings. Monet tuolla myyvistä on oikeita kauppoja, joilla on myös verkkosivut ja osalla myymäläkin. En ostaisi ehkä yksityiskauppiaalta juuri tuolta vaan mieluummin jostain kellopalstalta, jossa myyjällä on historia ja referenssit.

Kellofoorumilla voinee kysellä referenssejä ja itse onnistuin hauskasti etunimen perusteella bongaamaan sieltä ihan nimimerkin, joka oli jättänyt positiivista palautetta Chronossa myyjälle ja sain sitten kuulla laajempaakin kokemusta eri kauppiaista, Chronossa käsittääkseni on kuitenkin normaalit buyer protectionit eli en tiedä mitä saa mutta jotain luvataan.
Lue lisää alueelta Pukeutuminen tai katso uusimmat viestit.