En löytänyt aiheelle ketjua, joten aloitin uuden.

Tänään alkaa uuden vyön "kulutus", vanha on ottanut mukavasti patinaa parissa vuodessa. Vanha tummempi vyö on Tanner Goodsin ja uusi natural Corter Leather. Myös Tanner Goods ollut alunperin natural.

Kuva
Todella nätisti patinoitunut toi Tanner Goodsin vyö! Sitten kun ei poistoja klubi on omalta osalta ohi, niin pitää kyllä saada joku natural vyö kanssa työn alle. Oletko muuten käyttänyt tuota Tanner Goodsin vyötä uusien raakadenimien kanssa? Entä oletko puhdistanut välissä jotenkin ja jos niin millä/kuinka usein? Itsellä värjää pesemättömät denimit esim. natural värisen lompakon ihan hetkessä niin, että ei ilkeä lompakkoa pitää perstaskussa (jossain määrin indigo tahrat vaan lisää luonnetta ja sopii.. mutta en pidä itsetarkoituksena saada kauttaaltaan sellaista likaisen harmaasinistä väriä pinttymään).

Käytin melkeinpä vuoden putkeen ruskeaa mokkavyötä, joka alkaa olla nyt just sen verran elämää nähnyt, että se on parhaimmillaan, eli olis kiva saada joku uus vyö kulutettavaksi. Vähän kuumottelisi myös tilata jossain välissä Horweenin #8 cordovan vyö, eipä sitä montaa muuta vyötä sitten enää tarvitsisi.
Upea tuo Tanner!

Itselläni on kaverin väkertämä natural tan, pari vuotta ollut käytössä. Ei lähelläkään noin hienoa ruskean sävyä. Oletko käyttänyt jotain öljyä?
Toi Tanner Goods on ollut lähes päivittäisessä käytössä n. kaksi vuotta. Oikeastaan pelkästään raakadenimien kanssa käytetty, joten vyö on kääntöpuolelta täysin värjääntynyt. Yhden kerran olen rasvannut vyön CLF:llä. Se tummensi hieman, ja toi tasaisemman sävyn. Tein rasvauksen ehkä n. puoli vuotta sitten.

p.s. Kuva hieman huijaa, patina ei ole kauttaaltaan yhtä hieno. Toinen pää vyöstä osittain "paskaiseksi" patinoitunut, kun käyttänyt samaa kiinnitysreikää pari vuotta =) Voin laittaa kuvan myöhemmin. Olen myös Nudien natural- korttilompakkoa käyttänyt reilu vuoden, kivasti ottanut myös patinaa.
^ Onko tuossa rosterinen vyönsolki, vai miten on pysyny noin hyvänä? Perusvöistä irtoaa pinnoitus vuodessa ja näyttää sen jälkeen aika rumalta. Ajattelin että jatkossa ostais rosterisoljilla vyöt vai onko tähän joku pinnoitus tai muu järkevä kikka?
Toi kyseinen vyö on ihan halpisvyö, mutta soljen pinnoitus on kyllä pysynyt yllättävän hyvänä.

"silver coloured buckle in solid brass with nickel finished"
http://www.bexley.com/Bexley/en/p/socks ... s=chocolat

Itse olen ollut oikein tyytyväinen, muut bexleyn vyöt puolestaan eivät ole vakuuttaneet yhtä lailla, vaikka ei tohon hintaan nyt mitään kovin ihmeellistä voi odottaakkaan.
No tutultahan se näytti, mutta en voinut uskoa että noin paljon paremmassa kunnossa näytti solki olevan. Omaa käytetty noin vuosi myös, eikä ainoana vyönä:
Lue lisää alueelta Pukeutuminen tai katso uusimmat viestit.