Poistin Iron Heartin valkoisen t-paidan viime viikolla. Hyvää, vähän raskaampaa matskua, mutta ei mitään ultraheavyy. Kiipeily on johtanut siihen että jouduin ottamaan kokoa XL (vai oisko kyseessä sittenkin vaan näiden hassu sizing).
Tänään tuli pari Merziä lisää ja täytyy kyllä sanoa, että nää on laatua.

Tosin olen kokeillut vain näitä järeämpää kangasta olevaa eli 213 ja 215 mallisia.
Onko muilla Homespun-paidoista kokemusta? Itsellä ollut 2 henleytä ja 1 dad's pocket tee vissiin 3 vuotta, ja toimii hyvin. Pocket teessä on ehkä kangas muuttunut käytössä vielä paremman näköiseksi. Henleyissä pysynyt samana. Yksi Henley odottaa vielä kaapissa koska kasvatin vatsan. Sama omien Merzien kanssa.

Miten Spectatorilla tai muilla on kestänyt Merzit käyttöä? Seuraavat t-paidat kutistuneiden Asketien tilalle tulee olemaan Homespun tai Merz.
Vaikea noista on mitään kulumista sanoa, hyvin kestävät. Samaten mulla on kestäneet CdG Playt ja Velva Sheenit. Esim. Sunspel ei kestänyt.
Ostin aleista parit Jungmavenin 30/70 basic T-paidat ja kun otti paketista ulos, niin niiden keveys ja hentoisuus sai kyseenalaistamaan laadun, mutta ovat käytössä osoittautuneet erittäin hyviksi. Paitsi, että paita on kevyt ja joustava, niin se tuntuu lämmittävän vähän samaan tyyppiin kuin merinovilla alusvaatteet. Vahva suositus hampulle!

Kuva
Point kirjoitti:Löysin joku aika sitten beamhillistä parhaan t-paidan mitä oon ikinä omistanu. Mulla on usein jotenki vähän epämukava olo pelkkä t-paita päällä, mut tän kanssa ei.

Carhartt s/s military.
Kuva

Tosi paksua ja vähän sellasta jäykähköä kangasta, mut ei epämukavalla tavalla. Suht reilu fitti myös. On kestänyt hyvin pesua ja säilyttää muotonsa. Logosta helmassa pieni miinus, mut sen nyt saa ratkottua veks jos jaksaa. Makso beamissä jonku 35€ kai.


Kiitos vinkistä, pitää etsiä olisko Cartellissa ehkä tätä merkkiä.

Joka kevät yllättää sama juttu eli hyviä paksuja T-paitoja ei ole tarpeeksi. Mistä merkeistä/malleista olette löytäneet raskaampaa neliöpainoa?
Tämä ostamani paita on selvästi perus T-paitaa raskaampi (myös karheampaa materiaalia) ja hyvä niin, ohut T-paita on helposti vain aluspaita.
Lue lisää alueelta Pukeutuminen tai katso uusimmat viestit.