mart kirjoitti:Edellä mainittuun Brexit-caseen liittyen: Tilasin itse Endiltä tässä loppukesästä kamaa, tuli Fedexillä ja helvetinmoisen säädön jälkeen (olin yhteydessä endiin, fedexiin, tulliin) tuote saapui perille ilman lisämaksuja mun osaltani. En tiedä kuka maksoi ja kenelle, mutta mitään tulleja en ite ainakaan maksanut. En välttämättä voi suositella kellekkään, ellei nyt ihan liikaa ole halukkuutta soitella/postitella/chattailla eestaas.


Ettei olisi kyse IOSS-systeemistä, eli myyjä hoitaa verot siten, että laskun/tilaustositteen kulmassa olevaa koodia käyttäen vastaanottaja hoitaa homman tullin nettipalvelussa eikä joudu maksamaan?

https://tulli.fi/en/everythingmustbedec ... identifier

Olen tilannut tallinnalaiselta firmalta jotain elektroniikkatilpehööriä, joka toimitettiin Kiinasta mutta tuolla tavalla myyjä hoiti ALV:it sun muut.
Mielessä olisihankkia trenssi, varsinkin kun Herrainpukimossa on aika hyvä tarjous mittatrenssistä.
Olisi hyvä jos se sopisi sekä mustan että tummansinisen puvun kanssa, mutta toimisi myös kasuaalikäytössä.
Hiilenharmaa tulee mieleen, mutta onko muita ehdotuksia/ideoita?
100% puuvilla chinot, jotka eivät näytä sukkahousuilta kuten Asketin chinot (ainakin kuvissa), mutta mistä? Tuntuu olevan lähes mahdotonta löytää liikkeistä, kun kaikissa on muutama prosentti elastaania jopa Polo by Ralph Laurent, jotka aikaisemmin olleet 100% puuvilla. Samoin dockersit, joilta löytyy vain leveimmät mallit täyspuuvillaisina. Uniqlosta ei löydy enää omassa koossa 33-34 tuuman vyötäröllä.
Tarkoitatko sukkahousuilla tässä nyt ihonmyötäisen kireitä ts. haluaisit vähän väljemmät, vai materiaalin tuomaa housun pinnan ulkonäköä? :D Casatlanticilla ainakin ihan siistit nuo El Jadidat, heidän kapein malli ja flat front eli ilman prässejä (silti 20.5 cm lahkeensuu).

Itsellä kävi testissä heiltä Safi, materiaali tosi hyvän tuntuista vähän paksumpaa puuvillaa, vyötärön mitat vaan heitti kokotaulukosta.
Anna Asketille mahdollisuus, ota se regular fit. Voi ne silti olla slimmit, mutta muuten ihan kiva housut. Palautus on todella helppo jos ei natsaa.
Casatlanticille myös ääni, erittäin hyvä materiaali ja mukava oikeasti korkea vyötärö. Varoituksen sanana kuitenkin se, että kaikki mallit pl. Tanger ovat varsin tiukkoja takamuksesta, joten urheilulliselle ihmiselle ne voivat olla vaikeammat istuvuudeltaan. Tangerissa on selvästi paremmin lonkassa tilaa.
M11kka kirjoitti:
niko kirjoitti:Merzin collegehousuista kellään kokemusta? Lähinnä mietin, että kutistuvatko yhtä paljon pesussa kuin t-paidat?


Mulla on Merziltä huppari ja se ei ainakaan ole kutistunut huomattavasti kun olen viileässä pessyt.
Tämä siis:
https://www.caineclothiers.com/collections/sweatshirts-t-shirts/products/good-casual-basic-parka-grey-melange


Jees. Tosiaan Merzin sivuilla olikin, että Saksassa tehtyjä ei ole esipesty ja ne kutistuvat aluksi. Tykkään kyllä pestä puuvillan yleensä kuumassa ja varsinkin jotkut collegehousut.

Komppaan ylempiä Casatlanticin suhteen, mikäli vaan niiden fitti/estetiikka miellyttää. Itselläni on pari El Jadidaa.
Lue lisää alueelta Pukeutuminen tai katso uusimmat viestit.