Avataan tapahtumalle oma ketjunsa.

Eli lauantaina 30.5 Helsingissä järjestetään ensimmäinen hieman "isompi" #tyylit-henkinen tilaisuus. Tapahtuman aikataulusta voi tässä vaiheessa sanoa, että tarkoitus on aloitella trunk show-henkisesti päivällä ja jatkaa siitä sitten iltaa kohti hyvin vapaamuotoisesti. Päivän agenda on vielä rakenteilla, mutta mukana on tämän hetkisen tilanteen mukaan:

Saman Amel

Saman Amel on siis nuoren ruotsalaisen jäbän mukaan nimetty lafka, jossa on mukana Samanin lisäksi toinen jantteri Dag. Aiemmin pojat ovat tehneet solmioita (käsityönä Tukholmassa), sitten myös paitoja ja nykyään heiltä on saatavissa pukuja, irtotakkeja, ulkotakkeja, housuja jne...

http://samanamel.se/

Saman Amel ei myy valmistuotteita (paitsi solmioita), vaan kaikki tehdään tilauksesta. Pukujen ja muiden osalta kyseessä on tietynlainen "mittatilauksen" ja "räätälintyön" välimuoto, koska mitään sovituspukuja ei käytetä, mutta toisaalta esim sovituksia ei välissä ole yhtä montaa kuin perinteisessä räätälintyössä.

Lisää lafkan omasta ketjusta

Italigente

Toinen - nimestään huolimatta - ruotsalainen brändi, joka on keskittynyt kenkiin.

Italigente - jota aiemmin oli tarjolla myös stokkalla - on pienen hiljaiselon jälkeen jälleen käynnistänyt toimintansa. Kengissä näkyy pitkälti italialainen muotokieli ja ne myös valmistetaan Italiassa. The Shoegazing-blogin Jesper Ingevaldsson on ollut vahvasti mukana rakentamassa merkin uutta tulemista, lisää lafkan omilta sivuilta.

http://italigente.com/

Tarkoituksena on, että pojat tuovat mukaan sovituskenkiä (mahdollisimman monessa koossa) tarjolla olevista lesteistä tilattavaski sekä mahdollisesti jopa vanhoja poistomyynnissä nyt olevia malleja suoraan ostettavaksi.

Joitakin - ehkä enemmän kasuaalille puolelle menevää - kiinnitystä on vielä työn alla, katsotaan mitä saada aikaiseksi. Samoin paikasta tapahtuman järjestämiselle käydään vielä kovia neuvotteluita.

Muusta ohjelmasta voinee paljastaa ainakin sen verran, että tarkoitus on tuolloin julkistaa blogin uusi ulkoasu sekä paloja tulevasta lookbookista, jonka aikataulun kanssa tosin vielä hieman taistellaan.

Sana on vapaa, kaikki ideat ovat tervetulleita. Pääpainona tapahtumassa on kuitenkin rentous ja iltaa venytetään varmasti pitkälle - joten toivottavasti mahdollisimman monet pääsevät paikalle katselemaan, tutustumaan ja keskustelemaan hyvistä tyyleistä.
Hyvältä kuulostaa. Kasuaalihommat kiinnostais toki sillä, että itsellä ei duuni varsinaisesti vaadi formaalia pukeutumista, joten se on omissa rättihommissa aina vähän sivuosassa. Mutta jees, paikalle, mikäli olen kaupungissa.
Oho, pitäisköhän sitä koittaa tulla norkoilemaan epäilyttävästi tapahtuman laitamille. Ilmeisesti paikka on vielä auki?
Hieman päivitystä!

Eli paikaksi on nyt järjestynyt Torikorttelit - tarkempana osoitteena Katariinankatu 1. Aikataulusta voi sanoa jo nyt sen verran, että puolelta päivin aloitetaan ja varsinaista Trunk Show-tapahtumaa jatketaan varmasti noin klo 18-19 saakka ja sen jälkeen siirrytään sitten vapaamuotoisemman aktiviteetin pariin, myöhemmin määriteltävässä ravitsemusliikkeessä. Kaiken kattava info luvassa ensi viikolla.

Lisäksi, olemme luoneet käyttäjätunnukset myös sekä Saman Amelille että Italigentelle, joten jos teillä on mitään kysymyksiä - joko tuohon päivään liittyen (mitä tuovat mukanaan, mitä haluaisitte että tuovat mukanaan, miten mahdolliset tilaukset jne tai ihan mitä tahansa muuta tuotteisiinsa tai toimintaansa liittyvää) - niin ne voi esittää suoraan tähän ketjuun ja he sitten varmasti vastaavat!

So if you any any questions from Saman Amel or Italigente - please feel free to write them down to this thread and the guys will surely give you answers. And please do it in English - eller på svenska.

Tästä tulee hieno päivä, joten toivottavasti mahdollisimman moni pääsee paikan päälle...
Hello all! My name is Jesper Ingevaldsson, as mentioned above I'm working for Italigente, and it will be me that will come to Helsinki on the 30th of May. Really looking forward to the event!

I will bring samples of most of our stock models to show you at the venue, and also shoes in all sizes in the two lasts we mainly use at the moment, the soft chiseled 29 last and round 02 last. I'm not sure how many shoes that will fit into our bags, might only be able to bring one shoe of each size, say the right shoe, we'll see.

For those of you who don't know Italigente, it's a Swedish/Italian brand nowadays owned by the Swedish company Kavat, and our shoes are made in Montegranaro in Italy's largest shoe district Marche. They are made in a garage by the family Marini, with the father Claudio and his daughter Deborah and son Giancarlo. The shoes are made in leathers from French Tannerie D'Annonay and Italian Ilcea with Blake/Rapid construction, which as those of you who know shoes well already are aware off are resoled exactly the same way as a Goodyear welted shoe. The soles are chestnut tanned, kind of in between standard leather soles and oak bark tanned soles in durability.

If you're interested to know more about our brand, you can visit our webpage at http://italigente.com , and follow us at http://italigenteshoes.tumblr.com or on instagram @italigenteshoes .

We also have a project called Italigente Uncovered which let's you follow and influence our work in a unique way. It's both about letting you, the customers, take part in and have a greater understanding of the work of a quality shoe brand, but also to make you part of the development of the company in different ways and allow us to share your knowledge and opinions.

The first Italigente Uncovered article can be read here: http://italigenteshoes.tumblr.com/post/ ... vered-nr-1
And here's an article covering the making of Italigente: http://italigenteshoes.tumblr.com/post/ ... italigente

If you have any questions about anything, post them here and I'll answer them as good as I can. Looking forward to meeting some of you May 30!
Hi everybody!

My name is Dag Granath and I work together with Saman at Atelier Saman Amel. As you may know we will be visiting Helsinki with the tyylit-team together with Jesper from Italigente. We are really looking forward to meeting a lot of interesting people and to show you guys our product. We are very delighted to be able to participate in an event which aims to bring likeminded people together across the boarders.

For general information about the product and our company I suggest you check out our online spaces and for questions or inquiries I suggest you send me or Saman an email and we will get back to you in no time. We work without sample garment, however, we will be bringing samples so that you guys can get acquainted with our product. We will bring a wide selection of fabrics for the trunk show, however, if you have any special requests please contact us so that we can have a dialogue before hand.

So please, feel free to email me or Saman for information about prices, delivery, etc. Every question is welcome! I will also stay tuned here on tyylit and I will answer questions as they come along (but hey, my Finish is bit rusty so let's stay with English).

Dag Granath - dag@samanamel.se
Saman Amel - saman@samanamel.se

Website - www.samanamel.com
Blog - www.samanamel.tumblr.com
Instagram - samanamel
I'm very much looking forward to this even though I'm not sure if able to participate due to the distance... However, just want to give thumbs up for this event!

I really do hope that You guys don't mind getting us "just browsing" sartorial enthusiast to attend. We might not be bringing big bucks but a lot of interest!
Lue lisää alueelta Kehitys ja yleinen tai katso uusimmat viestit.