Miesten tyyli ja pukeutuminen

Rolex – oman elämänsä tutkimusmatkailijalle

Rolex on kaikkein tunnetuin kellovalmistaja. Jokainen tietää Rolexin ja melkein kaikilla on siitä myös jokin mielikuva. Tähän on monia syitä hyvästä laadusta ja ajattomasta designista alkaen, mutta yksi monista muista merkeistä erottava tekijä on yhtiön taidokas markkinointi.  Rolexin markkinointibudjetti on omaa luokkaansa ja nykyisin se toimii muun muassa F1-sarjan yhteistyökumppanina ja virallisena kellona.

Ahkeran mainostamisen lisäksi Rolex on ollut monessa mukana. Mount Everestin ensimmäisellä valloituksella vuonna 1953 Sir Edmund Hillaryn ranteessa oli merkin kello. Muista tunnetuista tutkimusmatkailijoista voidaan mainita muun muassa Jacques Cousteau, joka oli tunnettu Rolex-mies.

Rolexia on kritisoitu hienostuneisuuden puutteesta ja yksinkertaisista koneistoista, mutta monen muun merkin kellot eivät ole Omegan Speedmasteria lukuun ottamatta nähneet samanlaista käyttöä ääriolosuhteissa. Tähän nähden merkin mainokset National Geographic -lehdessä ovatkin todella mielenkiintoista luettavaa. Vaikka kyse on mainoksista, ne tuovat esiin Rolexin taustaa työkaluna. Monet mallit, kuten Submariner on alunperin tarkoitettu oikeasti kovaan käyttöön erilaisissa olosuhteissa, eikä pelkästään desk divingiin toimistolla.

Seuraavaksi sarja Rolexin mainoksia eri vuosikymmeniltä. Valituissa mainoksissa on painotettu urheilullisempia malleja.

20090407-134145

20090407-134835

20090413-133644

20090413-133753

20090413-133907

20090414-174014

20090414-174101

20090415-164437

20090417-160648

IMG_3153

Skannatut mainokset: http://rolex.watchprosite.com ja http://www.timekeeperforum.com /JanJ



Seuraavaksi