Kaduilla puhutaan että Pepe In Grani Caiazzon pikkukylässä 50km Napolista pohjoiseen olisi erittäin kova pizzamesta. En siis ole itse testannut mutta houkuttelisi kovin.
No tässä omat ympäripyöreät vinkit viime reissulta:
http://ohituskaistalla.com/matkustamine ... ia-roomaan

Ainakin tuo Forum-käynti öiseen aikaan. Välttää kaikki turistijonot ja kuumuuden.

Ja Napoliin kovin vinkki ehkä tämä:
http://ohituskaistalla.com/in-english/t ... n-umbrella

Sen lisäksi jos Napoliin menee useammaksi yöksi, niin yhtenä päivänä kannattaa tsekata jokin saarista - lähinnä ehkä rannalle mennäkseen. Me valitsimme Procidan, joka oli kyllä hyvä valinta. Siellä on lyhyet etäisyydet ja huikeat uimarannat.

EG Cappellilla kävisin myös. Omalla reissulla oli mies itse Ranskan lomalla, joten jäi välistä.
domppa kirjoitti:Kauppojen suhteen Rooma on ihan ok, mutta ei siellä ainakaan mulle ihmeitä ole. Mielummin keskittyisin syömään.


Tää on se mitä mulle jäi Roomasta päällimmäisenä mieleen.

Muutama suositus:

La Barrique
Todella jees viinibaari ja hyvät safkat. Toimii hyvin jaettavilla safkoilla. Hyvä valikoima alkuviinejä ja asiantunteva palvelu. Menisin uudestaan milloin tahansa.

Rossopomodoro
Pizzaa, pastaa, useampi lokaatio ympäri kaupunkia. Pizza fritta oli hyvää mutta en mä sitä silti suosittelisi. Mestan nimikkopizza oli erittäin jees.

Pizzarium Bonci
OG pizzarium, ei se joka on täällä stadissa. Näiden rafla muuten löytyy myös Chicagosta! Todella hyvää levypizzaa ja uppopaistettuja juttuja. Myyvät myös asiallista leipää mukaan, mikä ei selvästikään Roomassa ole mikään given.

Enoteca Il Goccetto
Hyvä viinibaari. Pientä naposteltavaa löytyy myös, mutta ei mitään oikeaa ruokaa. Naturalei löytyy täältäkin, mm. Occhipintii, Radikonia, Dettorii...

Bir & Fud
Laaja valikoima hanaoluita ja pizzaa Trasteveressä.
Niin ja kulttuurista Vatikaanin museo on aivan ehdoton. Lisäks voi suositella todella lämpimästi noita barokki- ja renessanssikirkkoja, joita aiemmilla sivuillakin on listattu. Kirjoittelen myöhemmin tänne omaa listaa käymisen arvoisista.
Täytyy viel todeta että muuten ei oikeastaan kaupunkina niin hirveästi sytyttänyt. Komee ulkomuseo ja ihan ok safkaa jos jaksaa kaivella, mutta en voi kuvitella miten ruuhkaista tuolla kaikkialla on kesäaikaan. Nytkin oli jo sellaista tyrkytystä keskeisillä alueilla että meinas hermot mennä.

Pohjois-Italia kiinnostelis kyllä.
Lue lisää alueelta Kulttuuri & lifestyle tai katso uusimmat viestit.