Onko kenelläkään kokemuksia Adean sohvista? Divaaniosalla varustettu Camp kiinnostelisi mutta kaipaisin käyttäjäkokemuksia ennen kuin painan liipasinta.
Vahvasti suosittelen välttämään pellavansiemenöljyä.

Omat pannut laitettu tuubisilavalla ja kookosrasvalla.
Nyt jos ostaisin uuden pannun, niin aloittelisin kookosrasvalla, ja sitten lisäisin hiljalleen silavaa.
Pelkällä kookosrasvallakin pärjää varmasti hyvin.

Itse olen suosinut "less-is-more" periaatetta näissä hommissa.
Eli, hyvin maltillisilla rasvamäärillä, ja sitten vaan useampia polttokertoja.

Itse olen tehnyt poltot suosiolla takapihalla "muurikkaliedellä".

Hiiliteräs- ja valurautapannuja käytössä yhteensä n. 20kpl.
hansson kirjoitti:Onko kenelläkään kokemuksia Adean sohvista? Divaaniosalla varustettu Camp kiinnostelisi mutta kaipaisin käyttäjäkokemuksia ennen kuin painan liipasinta.


Meillä Adean Band leveällä divaaniosalla. Tyytyväinen olen. Höyhen + vaahtomuovi täytteenä toimii hyvin.
Margayya kirjoitti:Onko kellään kokemusta Kvikin keittiöistä tai halua suositella jotakin muuta keittiötoimittajaa? Lukitsin just isohkon, peruskuntoisen 50-luvun kaksion uudeksi kodiksi. "Vähän" pitää pintoja päivittää ennen muuttoa.

Bulthaup.

Mutta Kvikin hintaluokassa kääntyisin ehdottomasti Ikean puoleen. Rungot ja laatikostot on hyviä, saa hyllystä heti mukaan, ja hinta on Kvikiä edullisempi. Tasot ja kalut voi hakea muualta, ja jos Ikean ovimalleista ei löydy mieleisiä niin tsekkaa esim. https://www.helsingo.com/fi/
^Tietäjät tietää.
Itse ostanut kahteen viimeiseen kyökkiin rungot ja ovet Ikeasta, ja kaiken muun rekvisiitan(vetimet, tasot, taustat, koneet jne.)muualta.
Ikean kaappien laatu on ihan sitä samaa mitä saa esim. Puustellilta.
Hyvinkin neutraaleja malleja löytyy, joista kukaan ei pysty ensinäkemältä sanomaan mistä on ostettu.

Jos vielä muutan niin rakennan seuraavan kapyysin Lundian hyllykomponentteja, wanhaa kierrätettyä puutavaraa, käytettyjä suurtalouskeittiöpalikoita ja kaikkea muuta outoa sälää käyttäen.
Kattolamppua olohuoneeseen? Kohta on niin pimeää, että valoa saisi olla reilusti. Olohuoneessa muina valonlähteinä Blok, yksi isompi jalkalamppu ja pieni pöytävalaisin. Alunperin kiikarissa oli Poulsenin VL45 (se isompi versio), mutta en ole varma onko se parhaimmillaan ainoana kattolamppuna, en tiedä kuinka paljon se loppuen lopuksi antaa valoa muualle kuin suoraan alas. Lisäksi hinta vituttaa.

Poulsenin ohella Yki Nummen Kuplat näyttää joissain kuvissa ihan hyvältä, en tosin ole nähnyt tota livenä. Materiaalina akryyli ei vaan ihan hirveästi puhuttele.

Connox on selattu läpi, mutta ei tunnu löytyvän. Jotain vinkkejä hintaluokassa 200-400e?
Kuinka iso se olohuone on? Jos on isompi huone, niin tuntuu olevan hankalaa yhdellä valolla (tai yhden valonlähteen versioilla).
Onko nimenomaan riippuvalaisin haussa? Jos ei, ja muuhun sisustukseen sopii, niin mieti kiskovalaisinta. Voi tietty mennä budjetista yli, mutta niinhän siinä yleensä käy.

^ Ja vaikka olis pienempikin olohuone niin yleensä useampi valonlähde on parempi.

Kuva
Kuva
Lue lisää alueelta Kulttuuri & lifestyle tai katso uusimmat viestit.