gt. kirjoitti:Itse tilaan kaiken töihin (sisäinen posti tuo ne sitten työpöydälle, mitä nyt jonkun fillarin rungon olen pyytänyt jättämään odottamaan sinne) tai lähellä olevaan Matkahuoltoon. Edes Postnord ei ole pystynyt sössimään tuota. Kotitoimituksia en edes viitsi yrittää.

^ sama. Vaimo tilasi Uniqlosta pitkästä aikaa kotiosoitteella ja paketti meni yhteen paikalliseen kivijalkakauppaan, oli merkitty UPS:n seurannassa toimitetuksi ja kirje sijaintipaikasta tuli kotiin viikon viiveellä (Postilla tosin mättää näissä joku nyt pahasti, ihan tavan saapumisilmoituksessa Tullista meni just pari päivää). UPS:n suomalainen palvelunumero kääntyi suoraan Intiaan, josta paketin sijainnin sai kyllä ongittua esiin jo ennen kirjettä, kunhan sai intialaiselle aspalle tavattua vähän suomalaisia osoitteita ja kaupunginosia. Jos käytössä on virka-aikaan auki oleva respa, kannattaa vaan pysyä kaverina sen henkilökunnan kanssa ja olla kiusaamatta itseään noilla kuitenkin bumerangaavilla kotitoimituksilla.
Viimeksi muokannut alhazen, 11 Elo 2017, 09:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
^ Oma postitus ja miltei päivittäin muutenkin käyvät kuriirit. Bliss. Respa taitaa olla paikalla johonkin iltakasiin.
DPD(nykyinen Postnord) oli aivan totaalisen paska, ja jotenkin kuvittelin että siitä ei voi enää mitenkään mennä huonommaksi.
Olin väärässä.
Duuniin tilaaminen kieltämättä jeesaa suuresti.
Saiskin jotenkin kätevästi duuniin tilattua. Jotenkin tuntuu että siinäkin ois sen verran monta muuttujaa, että jossain kohtaa varmasti kusee.
haistelija kirjoitti:saispa kaiken pakettiautomaattiin.

Tämä toimii niin pitkään kun lähettäjä osaa/tajuaa laittaa puhelinnumeron pakettiin.

riku_ kirjoitti:
Tadu kirjoitti:Tilasin pyöräilytarvikkeita Chainreactioncyclesista ulkomailta. Paketti meni jostain syystä Postin toimesta 10 kilometrin päässä olevaan pakettiautomaattiin, vaikka lähempänä on monta automaattia. Pakettiin ei ole lisätty puhelinnumeroa, joten en saa tekstiviestillä lokerokoodia, jolla paketin saa ulos. Postin mukaan ainoa mahdollisuus on, että lähettäjä ilmoittaa heille minun puhelinnumeron. No ilmoitin tämän Chainreactioncyclesille, mutta heidän hommaansa vaikeuttaa varmaan se, että heidän pitäisi tehdä Postin sivuilla palvelupyyntö, mutta tämä palvelupyyntö löytyy vain suomenkielisiltä sivuilta. Englanninkielisillä sivuilla ainoat yhteydenottotavat ovat vain soittaminen ja chat, tuskinpa Posti pystyy näiden perusteella toteamaan, että kyse on lähettäjästä. Pakko kysyä, että mitä vittua? No ehkä heille on käynyt näin aiemminkin ja ovat yhteydessä Postiin jotenkin. Todennäköisempää, että paketti lähtee takaisin ja joudun maksamaan ylimääräisiä postikuluja.

Niissä käy henkilö kerran päivässä täyttämässä ja tyhjentämässä. Eikö ole mahdollista sopia, että menee samaan aikaan ja se kaveri antaa sulle sen paketin sieltä. Voihan sille todistaa vaikka henkilöllisyyden. Tosin aikataulujen suhteen aika säätöä ja postin kämmi tuntuu olevan, joten luulisi että he voivat korjata tilanteen.

Postin asiakaspalvelusta lisäsivät pari viikkoa säilytysaikaa paketille. Chainreactioncycles vastasi parin päivän viiveellä, että heillä on ongelmaa ollut Suomen Postin kanssa jo pidemmän aikaa. Laittoivat puhelinnumeroni eteenpäin jollekin heidän yhteistyökumppanilleen, joka sitten laittoi numeron Postille. Kaikenkaikkiaan vähän yli viikko meni odotellessa, että sain paketin ulos. Ei nyt mikään mieltä ylentävä kokemus, mutta sain lopulta tavarani.
Eturaivo kirjoitti:Itselläni on Ensetistä hyvät kokemukset, ovat tuoneet aina etukäteen soittaen sekä DHL, että TNT:n paketit.

no hemmetti, liekkö sitten kuskista kiinni miten paketteja toimitetaan.
Olin tosiaan antanut itse puhelinnumeron ja toisena päivänä postnordin asiakaspalvelija lupasi puhelinnumeron antaa ja kehoittaa soittamaan. Alaovella on käyty, mutta ovisummeria ei sitten koskaan soitettu, vaikka yritin välittää viestiä siitäkin.
En tajua miten homma edes pelasi ennen UPS:n access pointia tuossa sisustuskauppa.comissa. Tosin silloin kuskit vielä aktiivisesti soittelivat ennakkoon kun pyysi, nyt käyvät herkemmin turhaan ovella kolkuttelemassa ja vievät paketin hajustekynttilöiden luokse. Onneksi ei ole tuoksuyliherkkyyttä...
Barbarossa kirjoitti:DPD(nykyinen Postnord) oli aivan totaalisen paska, ja jotenkin kuvittelin että siitä ei voi enää mitenkään mennä huonommaksi.
Olin väärässä.

Kätevästi tulee matkahuoltoon ko. firman paketit ja tekstari perään kun paketti noudettavissa. Ei mitään ongelmaa. Samoin DHL ja UPS käyvät toki ovella ja jos ei ole ketään niin soittavat että minnes voi paketin toimittaa. Johtuuko sitten että pienempi kaupunki ja kummallakin vaan yhdet jakoautot niin joutaavat rälläämään pitkin kylää. Upsin ukolla ainakin vaan yksi jakoauto ja tekee jako duunia 11-20 välisenä aikana.
Ebayn global shipping program taitaa olla toiseksi surkein kokemus. Kolme päivää eikä mitään edistystä. Tosin arvioitu toimitusaika Englannista Suomeen oli vajaa 3 viikkoa. Jatkossa välttelen tätä palvelua.
Lue lisää alueelta Kulttuuri & lifestyle tai katso uusimmat viestit.