Havaintoja syysostoksista:

U lambswool sweater M-koossa on hyväntuntuinen ja -näköinen. Kummallisen lyhyt (muistaakseni 67,5cm), tai ainakin lyhyempi, kuin mihin olen tottunut. Tummansininen väri taittaa hieman purppuraan ja vihreään. Ei kovin järeä, mutta varmasti hyvä välikerros kylmillä säillä.

U wide fit jeans istuvat ison takamukseni ja reisieni päällä kuin normaalit farkut, mikä ei sinänsä ole huono asia. Yllättävän jyrkkä kapeneminen nilkkaa kohti. Tykkään korkeasta vyötäröstä. Hieman napakat lantion ympäriltä. Jos eivät löysty käytössä, niin antavatpahan katseltavaa naisille. Toisin kuin Rikulla, minulla ei ole nuoruusvuosien takaisia traumoja isoista takataskuista, joten käyttöön jäävät.

U sweatshirt S-koossa hieman pieni. Onneksi M-kokoa on jäljellä, joten palautus ja uusi tilaus. Yllättävän painavan tuntuinen, varmasti keväällä ja viileillä kesäpäivillä miellyttävä. Tummansininen väri taittaa smaragdinvihreään, mikä ei ole mukavuusaluettani.

Pile lined fleece & sweatpants sopivat cozy-taipumuksiini. Fleece oli S-koossa liian pieni, mutta vaihdan ehdottomasti isompaan. Yksityiskohtien puuttuminen saa kappaleen näyttämään urbaanimmalta kuin monet vaellus- yms. käyttöön suunnitellut fliissit (eikä niissäkään mitään vikaa ole, eivät vain vastaa omaa tyyliäni). Lökärit ovat L-koossa sopivat (vertailun vuoksi U-farkut ovat vyötäröä 32), ehkä hieman napakat takamuksesta nämäkin - eivät kuitenkaan kiristä mitenkään, joten käyttöön jäävät. Lämpimät ainakin sisällä. Nyt päällä juurikin lökärit ja ensimmäiseksi mainittu villapaita, ja meininki on niin cozy, että taidan nukahtaa eteiseen kengät jalassa.

U-linjan hupparin haluaisin, mutta en rehellisesti hupparia oikeastaan tarvitse, joten taitaa jäädä hankkimatta.
Onko noista heattech "flannelleista" millasia kokemuksia? Ostin Percivalilta ensinmäiset wool pantsit ja tykkään pirusti, mutta noi alkaa jo pakkasilla olla todella viileet varsinkin tuulella kun tuo materiaali on sen verran kevyt. Onko nuo heattechit miten lämpimät?
^Mulle ihan riittävän lämpimät, mutten oikein osaa verrata niitä mihinkään. Lämpimämmät ne ovat kuin vaikka paksut farkut. Oon tosin aika hikoilevaa sorttia.

Mulla on ne viimevuotiset. Pitänee hiukan hypistellä noita kun seuraavan kerran pääsee kivijalkaan. En muista oliko viime vuonna noin montaa väriä.
Kokemusta uniqlon merino turtleneckeistä? Lähinnä pitääkö mittataulukko paikkansa. Uniqlon liikkeissä M-koko tuntunut paidoissa / takeissa aina liian isolta, mutta mittojen puolesta M näyttäisi olevan se oikea koko tuon turtleneckin suhteen.
paavok kirjoitti:Kokemusta uniqlon merino turtleneckeistä? Lähinnä pitääkö mittataulukko paikkansa. Uniqlon liikkeissä M-koko tuntunut paidoissa / takeissa aina liian isolta, mutta mittojen puolesta M näyttäisi olevan se oikea koko tuon turtleneckin suhteen.


Pitää paikkansa. Mulla on vain positiivisia kokemuksia. Siihen hintaan ei parempaa saa.
paavok kirjoitti:Kokemusta uniqlon merino turtleneckeistä? Lähinnä pitääkö mittataulukko paikkansa. Uniqlon liikkeissä M-koko tuntunut paidoissa / takeissa aina liian isolta, mutta mittojen puolesta M näyttäisi olevan se oikea koko tuon turtleneckin suhteen.


Mittataulukkoa en ole kyylännyt, mutta TTS se on. Kovin ohutta neuletta, lörppä kaulus joka tosin pysyy jotenkin muodossaan kun ei mene aivastamaan. Olen käyttänyt tuota ihan vaan "teknisenä" aluspaitanakin kun lähtee kylmään ulkoilemaan (=seisoskelemaan) lasten kanssa.
Lue lisää alueelta Pukeutuminen tai katso uusimmat viestit.