joona kirjoitti:--- Kun sovitti ranteeseen, niin se oli sitten siinä. ----


Tämän takia en käy enää edes sovittamassa kelloja :D

Tuo Watch Show on todellinen koetinkivi, sillä minulla ole mitään aikeita hankkia uusia kelloja. Nyt kun on tuo artikkelissa ollut TID, niin on muunkinlaiseen menoon sopiva kello kuin Speedy tai Subi. Sitä paitsi vaihtelu virkistää. En todellakaan kirjoittaisi tuotteesta, josta en oikeasti pitäisi. Tai ainakin siitä pitäisi saada rahaa... Eli viestiä vaan, jos yhteistyöt kiinnostaa ja löytyy halua maksaa kirjoituksesta.
Muotikellojen uusi tuleminen. Vaikka on kaupallinen yhteistyö, uskon että tykkäät kellosta oikeasti. Tosin jos mulla olis subi, muut kellot tuskin saisivat ranneaikaa.
Kaikesta menee viehätys ajan myötä ohi ja osittain sen takia kellokuume syntyykin ja rupeaa katselemaan niitä ns. järkivaihtoehtoja tai sitten vielä kalliimpia. Toimivan rotaation kannalta kannattaa miettiä just se kokonaiskuva ennen hirveetä rahan polttamista. Pukukello, suklari, arkikello (siis joku vähän suklaria formaalimpi, Speedy, Ingenieur, Monaco yms) ja reissukello/beater kun on vaikka valikoimana niin kaikki näkee käyttöä. Silloin alkaa kellot pölyyntymään laatikossa kun on samantyyppisiä mutta selkeästi eritasoisia.
Nine kirjoitti:Muotikellojen uusi tuleminen. Vaikka on kaupallinen yhteistyö, uskon että tykkäät kellosta oikeasti. Tosin jos mulla olis subi, muut kellot tuskin saisivat ranneaikaa.


Näinhän se vähän on. Speedy makaa käyttämättömänä ja kolmatta vuotta. Ensimmäinen TID:iltä saatu kello ei oikein iskenyt, mutta jotenkin diggailen tästä valkoisella taululla olevasta yllättävän paljon.

Oikeastaan syy kirjoitukseen ei tullut TID:n lahjoittamasta kellosta, vaan oli ollut tarkoitus kirjoittaa siitä, että olen ehkä päässyt yli kellosekoilusta. Nyt tuli vain impulssi toteuttaa teksti.

Yleisesti voisi sanoa näistä kaupallisista yhteistöistä, että olen vähän tyhmä, sillä en niistä mitään tuotteita lukuun ottamatta ole saanut. Kuten yllä totesin, niin tuotelahja toimii ainakin minulla hyvänä impulssina saada mielessä pyörineitä ajatuksia tekstiksi. Kun tällaista blogia kirjoittaa jo kolmatta vuotta, niin sitä on täysin kyllästynyt kirjoittamaan tekstejä jostain näin pidät college-paitaa -tyylisistä aiheista. Pidän sekavien ajatusteni kirjoittamisesta ja homma pyörii omalta osaltani täysin sen mukaan, jaksanko tai haluanko kirjoittaa jostain mielelläni olevasta aiheesta. Toisinaan postaukset on suunnattu foorumin tyypeille, toisinaan ei. Foorumi on siitäkin huolimatta, että samalla nimellä kulkee, oma entiteettinsä. Blogitekstit edustavat kirjoittajansa sen hetkisiä näkemyksiä ja saattavat olla ristiriitaisia. En ainakaan itse ajattele asioista johdonmukaisesti. Asioilla on monta puolta ja fiilikset vaihtelevat kuin tuuliviiri. Kirjoitan tekstit omalla nimelläni ja seison periaatteessa täysin niiden takana - elleivät ajatukseni aiheesta ole muuttuneet, mitä tapahtuu usein. Kirjoitan sellaista kamaa, millaista haluaisin itse lukea. Kuka nyt vaatteisiin vakavasti suhtautuisi, vaikka ne kuolemanvakava asia ovatkin.
Mielenkiintoinen blogipostaus. Stockmann oli Oulussa vielä Helsingin tavarataloa surkeampi ilmestys enkä ihmettele, miksi ajettiin alas. Selected homme, bossia, dieseliä, tiger of swedeniä ja tavaratalon omia merkkejä. Ei sillä, että kovemman profiilin merkit olisivat sitä Oulusta pelastaneet.

Sokoksen myötä tilalle tuli blogissa mainittu Volt ja the atlete's foot. Aika ankeaa olis, jos joutuis ostamaan vaatteet kivijaloista. the atlete's foot on kiva, mut heidän tennarivalikoima jää perustasolle. Valikoimasta löytyy ne perus stanit, converset ja af1.
Hyvää pohdintaa. Luulen kuitenkin että valikoima on oikeasti tehty niitä kiinalaisia ja venäläisiä ajatellen ja luulen että sinne Stokkalle ne menee eikä Voltiin.
Vähän ehkä tarpeettomankin kärjistävää tekstiä mutta pointti siinä oli, ei siinä mitään. Tuli itselleni yllätyksenä miesten muodin pieni osuus liikevaihdosta. Ehkä sitä kautta nyt ymmärrän, että Stockmannia vaan ei kiinnosta kun ennen ihmettelin, että miten voi olla, ettei kiinnosta. Neuvojia kyllä riittäisi eikä tarttisi välttämättä edes maksaa mitään. Moni neuvoisi ihan siitä ilosta, että saisi jotain NK:n kaltaista tavarataloa Helsinkiin.
Jos itse pitäisi uudistaa Stockan miestenosaston valikoimaa, se lähtisi varmaan siitä että henkilökuntaa pyöritettäisiin Espanjassa tsekkaamassa El Corte Inglesin "oman merkin" valikoima ja sen jälkeen katseltaisiin jermynstreetiläisten brittinettikauppojen sisältöä. Corte Inglesillä oli ainakin takavuosina eurooppalaiseksi kivijalkatavarataloksi IMO poikkeuksellisen vahva oma valikoima järkeviä perusvaatteita ja -asusteita ja useampikin tuttu vähän keski-iän ylittänyt sukulaismies ja perhetuttu on innostunut esim. Charles Tyrwhittistä kun kynnys ostaa rättejä netistä on ensin ylitetty. Caphornit ja bodyguardit voisi heivata hiiteen (varsinkin paraatipaikoilta keskustan tavaratalon alakerrasta jossa ne lojuivat vuositolkulla) ja esim. Stockmann 1862 -brändillä voisi hyvin myydä suht samanlaista ja saman laatuluokan valikoimaa peruspaitaa, housua ja -neuletta. Ainakin itse voisin ihan hyvin hakea perusmerinoneuleet ihan hyvin Stockalta siinä missä brittikaupoista tai Uniqlosta, jos taso olisi sama.

Pukuosastolle voisi ihan hyvin hommata vaikka LBM1911:tä tai jotain samantasoista tavaraa järkevillä peruskuoseilla, nykyisellään siitä tulee mieleen lähinnä sinänsä asiallinen pukumiesten työhaalariosasto (Canalit yms.) ja niiden vieressä ilmeisesti idästä tuleville suunnattu törkeämpi italokama.
Kiva nähdä blogissa vähän muutakin kuin yhteistyöjuttuja (tai hengeltään samanlaisia). Ihan osuvaa pohdintaa Stockan miesten osaston heikkoudesta. Voi olla, että jossain vaiheessa siirrytäänkin NK-malliin, eli rättejä diilaavat jatkossa merkit ja toimijat, jotka homman oikeasti osaavat. Ainakin akateemisesta, sekä elektroniikka- ja leluosastoista stocka on jo viime vuosina luopunut.

Sellainen huomio vielä, että miesten muodin vähäinen osuus Stockmann-konsernin liikevaihdosta taitaa johtua naistenvaatteita kaupittelevasta Lindex-ketjusta, jonka liikevaihto oli viime vuonna yli 600 miljoonaa euroa (samaa luokkaa kuin Stockan retail-liiketoiminnon liikevaihto).
Lue lisää alueelta Kehitys ja yleinen tai katso uusimmat viestit.